INSPIRACJE, INNOWACJE, INTERAKCJE – MIĘDZYNARODOWE WYZWANIA U BANACHA

INSPIRACJE, INNOWACJE, INTERAKCJE – MIĘDZYNARODOWE WYZWANIA U BANACHA

Czy jest jakiś lepszy sposób na naukę języków obcych niż poprzez możliwość używania języka w praktyce? Za nami intensywny początek roku szkolnego, a wraz z nim nowe wyzwania!

  1. We wrześniu powitaliśmy Hannę i Tobey – nasze nowe wolontariuszki z Nowej Zelandii. Ciekawe prezentacje, grupowe debaty, gry i zabawy integracyjne oraz możliwość indywidualnego rozmawiania z native speakerami jest dla naszych uczniów niezwykłym doświadczeniem i najbardziej naturalną okazją sprawdzenia swojej znajomości języka angielskiego.

 

  1. Rok szkolny rozpoczęliśmy Tygodniem Erasmusa z naszymi przyjaciółmi z projektu ‘Critical Original Response to Education’, czyli CORE. W dniach 21-28 września gościliśmy u nas w szkole uczniów z Czech, Portugalii oraz Turcji, którym pokazaliśmy nasz piękny kraj i Trójmiasto. Czas wypełniły nam wspólne zwiedzanie, gry i zabawy integracyjne oraz zajęcia poświęcone innowacjom w nauczaniu. Braliśmy udział w anglojęzycznych warsztatach na temat cyberprzemocy, odwiedziliśmy planetarium, gdzie przedstawiciele Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni przygotowali dla nas ciekawe zajęcia oraz zawitaliśmy na wystawę robotów w Gdańsku. Zapraszamy do galerii zdjęć i szczegółowej relacji z całej mobilności na naszej stronie internetowej w zakładce programów Erasmus+.

 

  1. 23 września wspólnie z naszymi zagranicznymi gośćmi przygotowaliśmy Dzień Języków Obcych. Pierwszym etapem były pokazy doświadczeń fizycznych zaprezentowane przez uczniów naszej szkoły w języku angielskim. Ciekawe zadania i eksperymenty wszystkim bardzo się podobały. Na drugą część zaprosiliśmy uczniów naszej szkoły. Na szkolnym holu przez cały dzień wyświetlana była międzynarodowa składanka piosenek i tańców oraz krótkie dialogi nagrane przez uczestników projektu. Najważniejszym wydarzeniem były otwarte lekcje konwersacji. Podczas  długiej przerwy przedstawiciele każdego kraju zorganizowali stanowiska językowe z oryginalnymi materiałami i kolorowymi fiszkami. Wszyscy chętni uczniowie mieli okazję nauczyć się podstawowych zwrotów i wyrażeń w języku czeskim, tureckim, portugalskim a nawet Maori. Było przy tym dużo zabawy i śmiechu. 

 

  1. 6-13 października to również termin wizyty naszej grupy erasmusowej we Włoszech w ramach projektu Erasmus+ ‘The Role of Education in Protecting Women and Children in Conflict’, czyli REMEDY. Trójka naszych uczniów pod opieką pani Joanny Wiśniewskiej i Renaty Dziadczykowskiej odwiedziła szkołę w Ladispoli. Uczniowie mieli okazję porozmawiać na temat wojny i uchodźców, poznali historię sławnych kobiet z Włoch oraz odwiedzili najciekawsze zabytki Rzymu i okolic. Wyjazd był okazją do poznania niezwykłych ludzi, pełnych pasji i energii, oraz do innego spojrzenia na edukację.

 

  1. Kolejnym naszym wyzwaniem jest inauguracja nowego projektu Erasmus+ ‘Radical Eco Activism: There is no planet B!’. Bardzo się cieszymy, że w obliczu współczesnych zagrożeń ekologicznych udało nam się nawiązać współpracę ze szkołami w Norwegii, Hiszpanii, Turcji i Rumunii, z którymi będziemy wspólnie próbować zmieniać nasze otoczenie i uwrażliwiać młodzież na problemy związane z ochroną środowiska. Rozpoczęliśmy już cykl prezentacji na temat ekologii i przygotowujemy się do konkursu na logo i slogan projektu. Chcielibyśmy również przeprowadzić lokalną kampanię na temat segregacji śmieci i recyklingu, aby efektywniej działać na rzecz środowiska. Mamy nadzieję, że wspólnie z naszymi partnerami z innych krajów uda nam się zamienić slogany w czyny, tak abyśmy czuli się odpowiedzialni za przyszłość naszej planety. Wszystkie osoby, którym zależy na ochronie środowiska, zapraszamy do wspierania naszych działań.

 

  1. Przez cały rok szkolny będziemy kontynuować nasze międzynarodowe projekty Erasmus+. Utworzyliśmy angielską grupę Erasmusowych zapaleńców, z którą wspólnie realizujemy zadania projektowe i wymieniamy się swoimi doświadczeniami. W najbliższym czasie w ramach programu CORE (Innowacje w nauczaniu) czeka nas tworzenie gier oraz cyfrowych narzędzi do nauki języków obcych na Dzień Erasmusa. W lutym planujemy  Dzień Tolerancji połączony z prezentacjami na temat tradycji i kultury naszych krajów partnerskich, czyli Turcji, Czech, Portugalii, Włoch, Rumunii, Norwegii i Hiszpanii oraz nagrywanie filmików o idealnej szkole. W kwietniu będziemy tworzyć kapsuły czasu i porozmawiamy na temat zawodów przyszłości. W projekcie REMEDY (prawa dzieci i kobiet, pomaganie osobom w konflikcie) wyślemy kartki z życzeniami oraz podarki do obozu uchodźców na terenie Turcji. W grudniu czeka nas konkurs na wiersz i opowiadanie o idealnym świecie oraz stworzenie wspólnego kalendarza ze wszystkimi krajami partnerskimi. Chcielibyśmy również zaprosić do rozmowy ofiary konfliktów zbrojnych i zorganizować Dzień Empatii. W projekcie ‘There is no planet B’ rozpoczniemy kampanię na temat ekologii a także będziemy śledzić postępy budowania latarni ekologicznej w szkole w Norwegii. Jeśli nie boisz się nowych wyzwań i lubisz poznawać ciekawych ludzi, a także chciałbyś rozwijać swoje umiejętności językowe – dołącz do naszej grupy! Jeśli chcesz robić coś dla innych i masz pomysł, jak wesprzeć nasze przedsięwzięcia – skontaktuj się z nami. Zapraszamy do współpracy!

 

Wioletta Koc i Katarzyna Hilbrycht

Informacje

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza,
że XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha w Gdańsku jest wśród 500 najlepszych liceów ogólnokształcących w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2019
i przysługuje mu tytuł "SREBRNEJ SZKOŁY 2019".

E-dziennik (GPE)
informacje

 

Zespół Szkół
Ogólnokształcących Nr 2:

Gimnazjum nr 33

XXIV LO

Patron Szkoły: 
Stefan Banach

 

 Dni wolne

 
 
Boisko "ORLIK"